Arie van der Vlist

Arie van der Vlist (1980) kreeg op negenjarige leeftijd zijn eerste orgellessen van dhr. J. van Rijswijk. Deze lessen werden vervolgd bij Everhard Zwart, Gijsbert Lekkerkerker (improvisatie), en bij Ben van Oosten (literatuur). Vanaf 1995 volgt hij pianoles, en vanaf 2000 ook koordirectie bij Eef de Kwant.

Als koorbegeleider is hij verbonden aan het Christelijk Krimpens Mannenkoor te Krimpen aan den IJssel en het Shaare Zedek Koor. Arie is een veelgevraagd koor- en samenzangbegeleider en werkt zo mee aan vele concerten en uitvoeringen. Deze activiteiten brachten hem o.a. in Canada, Duitsland, België, Frankrijk (o.m. Saint Eustache in Parijs)en Engeland. Als dirigent heeft Arie de leiding over een aantal koren in de Krimpenerwaard.

Arie is als kerkorganist verbonden aan de Hersteld Hervormde Gemeente te Ouderkerk aan den IJssel. Er verschenen van hem solo-cd’s vanuit de St. Stephanuskerk in Hasselt (2002), de Lutherse Kerk in Den Haag (2008) en vanuit Bolsward/Dordrecht/Tholen (2012). Arie is ook actief in het schrijven van instrumentale arrangementen, koraalbewerkingen voor orgel en koorbewerkingen waarvan er ook op CD/DVD verschenen.

Zijn verdere activiteiten kunt u volgen op www.arievandervlist.nl